Wednesday, November 28, 2007

Sudah Merdeka?

SONGSANG
M
aafkan aku, kalau aku sering saja berlaku songsang
Terutama di perayaan tahunan seperti hari ini.....

Apabila semua orang telah sedia duduk
Aku bangun berdiri

Apabila orang bangun bertepuk
Aku duduk....

Apabila orang ghairah berbincang
Aku tidur

Apabila orang melepaskan merpati....
Aku menabur padi

Orang lain telah merdeka
Aku belum....

Maafkan aku kalau aku sering saja berlaku songsang...
Aku hanya mengingatkan...

(A.Latiff Mohidin-1977)

4 comments:

Anonymous said...

salam perpaduan wat kengkawan......alhamdulilah, ada pun benda2 bru dlm blog nie. hope ianya seperti dulu2,semangat dulu2....

Anonymous said...

wei mr. patin, takdak puisi2 lg ka? tk pun kita wat mlm baca puisi cm dulu2, wat kat satay kajang. mengimbau kembali old memory.

Anonymous said...

boleh je nak buat. bila? puisi baru ada.

Anonymous said...

kita wat la bila2. ko kn nadi penggerak GAM (mcm nadi putra kt putrajaya). tkde ko susah woo